Seminarieserie kring sensoriska konsumenttester
Livsmedel i fokus håller en kostnadsfri inspirationsserie i tre delar med temat sensoriska konsumenttester.
Konkurrensen på butikshyllorna är stenhård och i ständig förändring. Att använda sig av sensoriska konsumenttester för att förstå hur konsumenterna upplever produkter har aldrig varit viktigare än nu. Nu bjuder Livsmedel i fokus in till en kostnadsfri, digital inspirationsserie i tre delar med temat sensoriska konsumenttester. Helt enkelt tester som baseras på sensorik – läran om vad vi kan uppleva med våra fem sinnen; syn, hörsel, känsel, smak och lukt.
28 september kl 08.30-09.00
You might have 99 problems but taste shouldn’t be one…
Unleash the Power of Sensory Testing.
13 oktober kl 08.30-09.00
The million-dollar taste-tester question: Blind Sensory Testing or “Spoilers Ahead” Product Concept Testing?
How to Test Your Products.
26 oktober kl 08.30-09.00
The delicate question for all companies.
What is a Good Product Score & Criteria?
På Livsmedel i fokus hemsida hittar du mer information: Sensoriska seminarier – Livsmedel i fokus